افزایش تولید 71 میلیون تنی فولاد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد 45 میلیون تن است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در تلاش هستیم تا میزان ظرفیت تولید فولاد را به 71 میلیون تن برسانیم.

طبق گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد اکبریان اضافه کرد: امسال در حوزه تولید فولاد افزایش قابل توجهی داشتیم. در گذشته تولید 10 میلیون تن فولاد، سقف جدیدی در تولید محسوب می‌شد، اما در حال حاضر این میزان تولید به 34 میلیون تن رسیده است.

اکبریان در ادامه گفت: اما برای اینکه این میزان ظرفیت تولید فولاد را افزایش دهیم، به زیرساخت‌هایی نیاز داریم که البته چالش‌هایی را با خود به همراه دارد. در زنجیره تامین، همیشه قسمتی از حلقه، ظرفیت تولید کمی داشته و بخشی دیگر نیز ظرفیت تولید بالایی دارد. به همین دلیل ظرفیت تولید در همه زنجیره‌ها به یک شکل و به صورت یکسان نیست که این موضوع به یک مشکل مهم مبدل شده است.

به گفته مهرداد اکبریان، کوچک شدن بازار مصرف فولاد مشکل دیگری است که در ماه‌های گذشته صنعت فولاد با آن روبرو بوده است. در این میان علاوه بر تحریم، نبود زیرساخت‌های گاز و برق، باعث شده تا با کاهش صادرات مواجه باشیم.

از دیگر مشکلات صنعت فولاد، قیمت‌گذاری دستوری آن است، به شکلی که آن را زیان ده کرده است. برای حل این مشکل، می‌بایست کار عرضه و تقاضا به شکل درستی تعیین شود. اما کار به همین آسانی نیست، زیرا موضوعات دیگری از جمله: شرایط بازار، مسائل اقتصادی و تورمی و هزینه تمام شده معادن را باید در نظر گرفت تا معدنی‌ها نیز بتوانند به ادامه کار خود بپردازند.

اکبریان گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید سنگ آهن در سال 100 میلیون تن است، در حال حاضر توانسته‌ایم نیاز بازار به سنگ آهن را برطرف کنیم. سپردن بازار به ساز و کار عرضه و تقاضا تنها روشی است که با استفاده از آن می‌توان قیمت محصولات را مشخص کرد.

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162