حل مشکل ترانزیت و بانکی، ملاک توسعه روابط ایران و بلاروس

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

حل مشکل ترانزیت و بانکی از پیش نیازهایی است که رئیس اتاق ایران آنها را برای توسعه روابط تجاری ایران و بلاروس لازم دانست.

خبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی اعلام کرد: با توجه به اینکه میزان مبادلات اقتصادی بین دو کشور به اندازه ظرفیت اقتصادی دو کشور نیست، اما در این زمینه رئیس اتاق های بارزگانی ایران و بلاروس مسئولیت های زیادی دارند. چنانچه تمهیداتی که مذاکرات میان مسئولان دو کشور صورت گرفته، اجرایی شود، قطعا میتوان حجم مبادلات را افزایش داد.

خدمات فنی و مهندسی و راه سازی از حوزه هایی هستند که می توان از نقاط قوت ایران دانست. با توجه به این موارد می توان به مشکلات کشور بلاروس بیشتر توجه کرد. حل مشکلات ترانزیت و بانکی که همان ضمانت نامه های بانکی را در بر می گیرند، از مهم ترین مسائلی است که اگر مشکلات مربوط به آن را حل کنیم، به توسعه روابط تجاری بین این دو کشور کمک زیادی می شود. بنابراین حل مشکلات مربوط به حمل و نقل بسیار مورد اهمیت قرار دارد؛ به این ترتیب حل این مشکل می تواند به افزایش حجم مبادلات ایران و بلاروس کمک کند.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران گفت: از مواردی که می تواند موجب توسعه روابط توسعه تجاری بین دو کشور شود، تشکیل کمیته مشترک بارزگانی بین اتاق های بلاروس و ایران است.

میخائیل میاتلیکف، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بلاروس در ارتباط با این موضوع گفت: ایران سابقه طولانی از تحریم های غرب دارد، به این ترتیب ما می خواهیم بدانیم که تجارت با کشور ایران با توجه به این محدودیت ها به چه صورت خواهد بود. ما پیشنهاد می کنیم که کنفرانسی زیر نظر اتاق بازرگانی تشکیل شود و در آن در مورد مسائل مربوط به راه های حمل و نقل از شمال و جنوب کشور، اطلاعات لازم را به بازرگانان بلاروسی ارائه کنند. در صورت همراهی طرف ایرانی، چنین کنفرانسی با همین موضوع در بلاروس نیز برگزار کنیم.

شافعی از پیشنهاد میاتلیکف استقبال کرده و گفت: برای معرفی امکانات حمل و نقل ایران، اطلاعات مورد نظر آنها را به هیات تجاری بلاروس ارائه می کنیم.  

دریافت اخبار بیشتر در آهن24 کوروش

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162