کاهش مصرف آب در گرو واقعی شدن قیمت

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

کاهش مصرف آب در گرو واقعی شدن قیمت

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گفت: واقعی شدن قیمت آب و آموزش فرهنگ مدیریت مصرف می تواند، دو عامل اصلی برون رفت از مشکل کم آبی کشور باشد.

احمد کبیری رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه مسئله آب در حال تبدیل شدن به یک گفتمان ملی است، اظهار داشت: در دولت یازدهم با تلاش وزارت نیرو مدیریت منابع آبی که برای بسیاری موضوع مهمی به شمار نمی رفت، اهمیت پیدا کرد که درنهایت این امر می تواند بسیاری از اتفاقات رخ داده در گذشته را مدیریت کند.

شیر آب

 

 

 

وی با انتقاد به بی توجهی برخی از مصرف‌کنندگان در حوزه آب افزود: اصلاح فرهنگ امری ضروری است که این امر به صورت جدی از سوی وزارت نیرو باید دنبال شود.

کبیری ادامه داد: واقعی شدن قیمت آب و آموزش فرهنگ مدیریت مصرف می تواند دو عامل اصلی برون رفت از مشکل کم آبی کشور باشد.

به گفته وی اصلاح فرهنگ آموزش بهره برداران مبنی بر استفاده از روش های نوین بهترین راهکار مدیریت منابع آبی به شمار می رود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی درباه اینکه آب یک کالای مجانی است، بیان کرد: براین اساس آب باید به عنوان یک کالای اقتصادی مطرح شود، به طوریکه نرخ آن بسته به تولید محصولات کشاورزی متفاوت باشد تا بدون حساب و کتاب مصرف نشود.

 وی تصریح کرد: دولت سالانه 1300 تا 1400 میلیارد تومان در زمینه توسعه روش های نوین آبیاری به کشاورزان کمک می‌کند، به طوریکه 85 درصد از این کمک ها بلاعوض است.

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162