افزایش تولید فولاد در سواحل جنوبی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

شريعتمداري: توليد فولاد بايد به سوي سواحل جنوبي توسعه يابد.

زير صنعت، معدن و تجارت درباره برنامه دولت براي ايجاد مجتمع 10 ميليون تني فولاد در سواحل درياي عمان و چابهار گفت: به دنبال آنيم که توليد فولاد کشور در سواحل جنوبي را هر چه بيشتر توسعه دهيم.

محمد شريعتمداري عصر شنبه در آيين گشايش واحد احياي مستقيم مجتمع فولاد غدير نيريز با فناوري ايراني پرد، افزود: ساخت اين مجتمع 10 ميليون تني براي نخستين بار در سواحل درياي عمان و منطقه مکران اجرايي مي شود.
وي درباره افتتاح مجتمع فولاد غدير نيريز گفت: اين چهارمين واحد احياي مستقيم فولادي کشور است و پنجمين واحد را اوايل اسفندماه در سبزه وار به بهره برداري مي رسانيم.
به گفته وي، در پايان سال 1395 ايران با ظرفيت 24 ميليون و 500 هزار تني توليد آهن اسفنجي دارنده رتبه نخست جهان است.

ادامه مطلب

وي عنوان داشت: امروز ايران رتبه چهاردهم توليد فولاد را در جهان دارد و در هشت ماهه سال 2017 با رشد 15.7 درصدي به پيشرفت خوبي رسيده است.
«از مهمترين ويژگي کارهاي انجام شده در سال هاي گذشته در پيش گرفتن روش مشارکتي از سوي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) بوده است و به طور نمونه مجتمع فولاد غدير نيريز با 65 درصد سهم سازمان سرمايه گذاري غدير و سهم 35 درصدي ايميدرو به بهره برداري رسيده است»

 رشد 15 درصدي ارزش صادرات محصولات معدن و صنايع معدني در 9 ماه
وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: در 9 ماهه امسال صدور فولاد کشور مرز 6 ميليون تن را پشت سر گذاشت و به نظر مي رسد هدف صادرات هشت ميليون تني تا پايان امسال محقق شود.
شريعتمداري بيان کرد: 42 ميليون تن محصولات معدن و صنايع معدني در 9 ماهه امسال به ارزش بيش از 6 ميليارد و 800 ميليون دلار صادر شد که ضمن جلوگيري از خام فروشي، رشد 15 درصدي را در همسنگي با پارسال داشت.
وي ادامه داد: يکي از اقدام ها در بخش معدن و صنايع معدني کشور در پنج ماه دولت دوازدهم تشکيل شوراي معادن استان هاست که براي هدايت مسائل معدني در هر استان اختيارات بسيار خوبي دارد.
اين عضو کابينه دولت از تشکيل ستاد زنجيره فولاد براي ايجاد توازن در اين زنجيره و همچنين تشکيل کارگروه هاي صادراتي فولاد به عنوان ساير تلاش هاي انجام شده در اين بخش ياد کرد.
«تاکنون در زنجيره فولاد به فعالان بخش زغال سنگ توجه کمي شده بود که با برنامه ريزي هايي انجام شده و تنظيم قيمت فروش زغال سنگ به نظر مي رسد بتوانيم عدالت را در اين موضوع شاهد باشيم و ايمني اين معادن را ارتقا دهيم».
شريعتمداري همچنين درباره شناسايي و اکتشاف معادن اضافه کرد: شناسايي پهنه هاي معدني در اين دولت به صورت جدي تر ادامه مي يابد و بزودي چندين نقطه اميدبخش اعلام مي شود؛ 15 پهنه معدني نيز بزودي از سوي ايميدرو در اختيار بخش خصوصي قرار مي گيرد.
بنا به گفته شریعتمداری بيستم آذرماه امسال نخستين کارخانه توليد آهن اسفنجي با فناوري ايراني «پرد» در شرکت فولاد شادگان به طور رسمي گشايش يافت و معاون اول رييس جمهوري در اين آيين گفت: فناوري آهن اسفنجي تا مدت‌ها در اختيار آمريکا بود اما امروز مهندسان ايراني به توان طراحي و مهندسي اين طرح و توليد بيشتر عمده تجهيزات آن دست يافته اند. 
يکي از مهمترين دستاوردهاي کسب شده در صنعت فولاد، بهينه سازي فرايند توليد به روش پرد است با تکيه بر اصول علمي و تجربيات متخصصان ايراني بومي سازي شده است. 

 

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162