کاهش صادرات شمش از سوی چین

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

تحلیلی بر کاهش ۱۰ درصدی تعرفه صادرات شمش فولاد از سوی چین

چین قصد دارد ۱۰درصد از تعرفه بر صادرات شمش فولاد این کشور را از اول ژانویه ۲۰۱۹ حذف نماید . البته کدهای شمش که مشمول این تصمیم می شوند توسط وزارت اقتصاد چین اعلام شده است . همراه با شمش فولاد ۹۴ کالای دیگر هم مشمول این معافیت شده اند و هدف از این اقدام ارتقا رشد اقتصادی و کمک به توسعه پایدار صادرات و واردات عنوان شده است .
به گفته مقامات چینی... 

ادامه مطلب

در شرایط فعلی قیمت های چین از روسیه ، ویتنام و کشورهای خاورمیانه بالاتر است و این تصمیم برای ایجاد قیمت های رقابتی برای خریداران گرفته شده است .
برخی فعالان بازار این اقدام را دارای دامنه محدودی می دانند و عقیده دارند صادرکنندگان چینی به تخفیف مالیات بر ارزش افزوده برای صادرات بیشتر نیاز دارند . البته این واضح است که دولت چین قطعاً نمی تواند بر مالیات بر ارزش افزوده برای صادرات تخفیف بدهد . این تصمیم اخیر دولت چین احتمالاً ناشی از سیاست قبلی آن مبنی بر کاهش صادرات تولیدات با ارزش افزوده پائین بویژه برای صنایع آلاینده است .
برخی دیگر از فعالان بازار فولاد چین بویژه از مناطق شمالی این کشور معتقدند این یک نشانه مثبت است اما نتایج آن به میزان عرضه و تقاضای داخلی و قیمت های جهانی بستگی دارد .
گفتنی است عوارض صادرات بر شش فولاد چین در سالهای گذشته ۲۵ درصد بوده اگرچه این اقدام نمادین است زیرا فولادسازان چینی در تمام این سالها صادرات محصولات میانی داشته اند و راه حل تنها افزودن فروآلیاژهای خاص بوده است . بعنوان مثال شمش آلومینیوم نه تنها از عوارض صادرات معاف بوده بلکه تخفیف ۱۳ درصدی مالیات بر ارزش افزوده هم داشته است .
 

 

تماس با ما

  • icon
    آدرس :بازارآهن تهران(شادآباد)، بلوار 45متری بهار شمالی،مرکز تجاری پارس فلز،بلوکE،پلاک12
  • icon
    تلفن ۱ : 02166306162 
    تلفن ۲ : 02166246019
  • icon
    موبایل : ۰9128460162
    تلگرام: ۰9128460162